HTML

Ada Coimbrába ment...

Egy EVS projekt keretében 6 hónapot Portugáliában, Coimbrában töltök. Az itt történő eseményeket osztom meg az itthoni ismerősökkel.

Friss topikok

  • Adacoimbra: Olá Levy! Escreveste muito bem! ;) Obrigada pela as palavras bonitas! :) Beijinho Ada (2010.03.28. 23:55) 2010. március 20.
  • Ana72: Nahát, nem kényezteted az itthoniakat olvashatatlan mennyiségű beszámolóiddal...:-) Pedig biztos v... (2010.02.28. 12:14) 2010. február 21.
  • papi19: szia Ada! igyekeztem folyamatosan nyomon követni az írásaid, de nem mindig sikerült. most viszont... (2010.02.11. 11:36) 2010. február 03.
  • Ana72: Remélem, azért nem vesztél el... régen írtál. :-) (2010.01.31. 20:22) 2010. január 24.
  • kenyu: Szia Ada! El sem tudod képzelni, mennyire irigyellek. Egyszer magáért a tényért, hogy ott vagy, eg... (2010.01.22. 17:47) 2010. január 19.

2010.01.19. 23:37 Adacoimbra

2010. január 19.

 Vannak jobb és rosszabb napok. Mind a tevékenység, mind az érzelmeim szempontjából. A tegnapi nap nem volt túl jó egyik téren sem. Délelőtt az óvodában voltunk, amit nagyon vártam, de nem úgy alakult, ahogy szerettem volna. Két csoport van, Katrinnal voltam az egyikben. Először összesen 3 gyerek volt, majd meghoztak még egyet, majd az egyiket elvitték fizioterápiára, majd még egyet elvittek (kezd olyan lenni mint egy matekpélda...), így az idő nagy részében összesen két gyerek volt, négy segítő + még mi ketten. Hát elég érdekes volt, nem igazán tudtunk magunkkal mit kezdeni, mert az egyik kislány (Inés) csak aludt, így mindenki egy kisfiú köré csoportosult. Aztán eljött az ebédidő, és mentünk a két csoporttal az ebédlőbe, ahol szintén nem igazán volt ránk szükség, így csak álltunk és integettünk az ismerős gyerekeknek, majd inkább mi is megebédeltünk. Délutánra szabadidőt kaptunk, mert olga ment Katrinnal és Lisaval a farmra. Úgy éreztem ki kell szellőztetnem a fejem, kicsit egyedül akartam lenni, ezért elmentem a város régi részébe, a folyóhoz, sétálni. Ez nagyon jó volt, meleg volt, bár borús, néha csepergett is az eső, de nem bántam. Gyönyörű az a hely! Rengeteg képet készítettem, párat fel is teszek. Feltöltődve mentem haza, majd mentünk a portugál órára. Ez újfent érdekes volt. A tanár (Vera) nagyon aranyos, de mondta, hogy portugálul fog beszélni, mert így könyebb lesz megtanulnunk. Ez jó is lenne, de amíg szinte semmit nem tudok portugálul, elég nehéz. Eléggé elkeseredtem az óra végére, mivel rajtam kívül mindenki tanult egy kicsit portugálul, mielőtt ide jött volna, így én vagyok az egyetlen, aki nem ért semmit... Nem könnyű.

Ma Natercia-val voltunk, ő fizioterapeuta. Fárasztó volt, mert egész délelőtt csak ültünk egy szobában, és próbálta elmagyarázni a központ ezen részének működését. Szerencsére tud angolul, így legalább értettük. Most értettem meg, milyen jó, hogy a Bárczin tanultunk anatómiát, meg a különböző ismereteket a többi szakkal kapcsolatban. Katrinon és rajtam kívül (ő fizioterápiát tanult) mindenki csak nézett, nem értett semmit. Ez egy hasznos és pozitív délelőtt volt szakmai szempontból. Ebéd után újra szabadidőt kaptunk, és megtudtuk, hogy egész héten így lesz. Kicsit pihentem, majd 5re mentünk vissza a központba portugál órára. Most már valamivel jobban éreztem magam, mint tegnap, több mindent értettem, de megszólalni még nem tudok. Vera mindent igyekszik elmagyarázni, és ami a legjobb, nem csak a nyelvet, de a kultúrát is megismerteti velünk. Megbeszéltük, hogy jövő héten elmegyünk együtt egy étterembe, és szintén jövő héten hétvégén meg úgy néz ki Figuera de Foz-t látogatjuk meg, ami egy óceánparti városka. Vera azt mondta nekünk, hogy egy héten belül fogunk tudni portugálul beszélni... na majd megátjuk ebből mi lesz... Most este pedig kártyáztunk a lányokkal, aztán kicsit boroztunk is. Jó volt, feltöltődtem, újult erővel vágok neki a holnapnak! :)

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://adacoimbra.blog.hu/api/trackback/id/tr31686337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ana72 2010.01.20. 08:01:39

Minden rendben, Ada, nagyon ügyes vagy, okos, és a nyelvvel sem lesz probléma, az angol analógiája segíteni fog! Csak ne keseredj el, és mindig kérd meg őket, hogy lassan beszéljenek! :-)
A munka kialakul majd, mindig annak kell örülni, ami van, mindenből sokat lehet tanulni, és így legalább van időtök alapos szemlélődésre is.
Fel a fejjel, nem sokára jön a napsütéses szép idő! :-) (Itt meg hideg van és szürkeség...) :-(
Tiéd a világ! :-)

kenyu 2010.01.22. 17:47:37

Szia Ada!
El sem tudod képzelni, mennyire irigyellek. Egyszer magáért a tényért, hogy ott vagy, egyszer pedig pusztán a pihenésért. Itthon állandóan rohanunk, a suliban rengeteg a munka, így békélj meg az ottani mentalitással, vedd fel a kényelmes ritmust és élvezd. A nyelv miatt pedig ne aggódj, jó a nyelvérzéked, és anyanyelvi környezetben egyébként is könnyebb tanulni. Továbbra is hálásak vagyunk minden sorért és fotóért, mellyel folyamatosan ellátsz bennünket. Sok pozitív élményt kívánok, vigyázz magadra. Puszi: Keresztanyu
süti beállítások módosítása